Buscar bolets de Setcases al pic del Costabona.

Buscar bolets a l'estiu, GR de Setcases al Costabona.

1 de 5:  Buscar bolets de Setcases al Pic del Costabona, comencem.

Surto en solitari a les 8:45 del dissabte 23 de Juny de 2012 del poble de Setcases, amb l´objectiu de buscar bolets tot seguint el GR que puja cap a la portallera del Costabona. Informat de que és poc probable trobar bolets, i per aquest motiu el plà veritable és atacar el cim del Costabona a 2600 metres.

Crec recordar que Setcases està sobre uns 1000 metres, per tant, el desnivell serà molt potent. Vaig  preparat amb 3,5 litres d´aigua, galetes i fruits secs, gorra i crema solar factor 50. En aquesta ocasió, i donat que estic en una forma física baixa, he agafat 2 pals per ajudar-me a les pujades.  Vinga, amunt, comencem buscant bolets, algun rossinyol? , algun cep pinícola despistat?

2 de 5: Panoràmica del GR que puja de Setcases al pic del Costabona. Buscant i no trobant bolets.

Portem una bona estona i no hem trobat cap bolet, cap cep, cap rossinyol i tampoc cap camassec... així que vaig ja mentalitzat a enfilar-me al Costabona. Encara no he despenjat el cistell que porto penjant a l´esquena per les nances de la motxilla.

El tema ceps i bolets en general, està vist per sentencia. 40 litres no han estat suficients per contrarestar el vent o matabolets i no hi ha gairebé cap espècie que hagi florit, malgrat les flors ens indiquen que estem en el moment adequat, neret florit, flors grogues florides...   Aquí és on els boletaires sensats tornen cap a casa i diuen que han fet una bona caminada.

3 de 5: Hores després de sortir de Setcases i de no trobar bolets, ataquem el Costabona.

Ataco el Costabona pel dret, deixo el GR que puja per coll de Pal i m'enfilo pendent amunt pel mig del prat. La pendent és molt forta, faig molta força de braços amb els plas per poder pujar en línia recta i a bon ritme. Aquí ja no busco bolets perquè a 2400 metres no queden pins. Aquí patim una miqueta perquè ens agrada... demaneu als ciclistes de muntanya la sensació.

4 de 5  Tram final de la boletada o caminada Setcases - Pic del Costabona - Setcases.

Falten 100 metres per fer el cim del costabona, pujo per la pendent a bon ritme, i portem la màquina força revolucionada. Portem ja una bona tirada des de Setcases i està costant un xic. Em trobo unes xisquetes pel camí.

5 de 5  Faig el Pic del Costabona i torno a Setcases buscant bolets.

Posteriorment va pujar la boira i no es veia a dos metres. Això va ser culpa d'una animada conversa que vam tenir amb un professor de matemàtiques que havia fet cim tot pujant des de Vallter. Per sort és una zona molt coneguda i enfilo pendent avall sense seguir camí per fer-ne més avia.

A les 4 de la tarda em planto altre cop a setcases amb alguns problemes de genoll en la darrera part de la baixada, i havent vist algunes malenoleuques (bolets dolents) als prats. Refrescada al riu Ter i cap a Platja d´Aro, on hem convidat a uns amics a la revetlla de Sant Joan. Per cert.. pel camí de tornada, 2 comitives de corredores que duien i repartien la flama per Catalunya. Per cert... caminaires i boletaires de muntanya vs personal de Platja d´Aro, dos móns diferents. Ja sabeu quin és el meu.

Vista del Costabona des del GR que puja de Setcases.